Weryfikacja informacji - Fact-checking - Dezinformacja

Jedną z bardzo ważnych i mocno praktycznych zasad weryfikacji informacji jest zasada 5W. Jest to już co prawda stara, ale wciąż aktualna metoda, która często wykorzystywana jest nie tylko do weryfikacji informacji, ale również między innymi w dziennikarstwie.

Jak weryfikować informacje - Fact-checking

Weryfikacja informacji jest niezwykle ważna – należy ją stosować na co dzień, ale szczególnie istotną rolę odgrywa w obliczu obecnej sytuacji międzynarodowej. Aby móc poprawnie stosować techniki i narzędzia weryfikacji, konieczne jest poznanie podstaw. W poniższym artykule przybliżamy więc kilka kluczowych terminów związanych z informacją i jej wiarygodnością. Ze względu na swoją bliskoznaczność są one często używane są zmiennie, warto jednak wiedzieć, że nie są synonimami.

wiarygodne i aktualne źródła informacji o Ukrainie

Dezinformacja i rozprzestrzenianie się fałszywych informacji niezmiennie są elementem propagandy i wojny informacyjnej. W związku z tym, poniżej przedstawiamy listę źródeł, z których można czerpać wiarygodne i aktualne informacje na temat tego, co dzieje się obecnie w Ukrainie, a także dowiedzieć się, jak uchronić się przed dezinformacją.

Szkolenia z dofinansowaniem

Jeśli mieszkasz lub pracujesz w Małopolsce, możesz złożyć wniosek o dołączenie do projektu „Pociąg do Kariery” i dzięki temu możesz wziąć udział w naszych szkoleniach z dofinansowaniem. Po włączeniu się w ten projekt otrzymasz możliwość udziału w licznych szkoleniach z dofinansowaniem – m.in. szkoleniach realizowanych przez Infobrokerska.pl. Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych PARP i zrealizowaliśmy już wiele różnych szkoleń z dofinansowaniem.  W ramach projektu „Pociąg do Kariery” możesz wziąć udział w naszych […]

Jak research wpływa na widoczność marki w Internecie

„Treść jest kluczowa” (ang. „Content is king”) – to z pewnością hasło znane każdej osobie pracującej w marketingu. Bez względu na to, w jakiej branży działa Twoja firma: produkcja, usługi czy sprzedaż, treści firmowe to element niezbędny, który wpływa na widoczność marki w Internecie i może pomóc Ci przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów. Tworzenie wartościowych treści nie jest wcale proste, ale dobry research może Ci w tym pomóc. Co dokładnie oznacza research w content marketingu, […]

Wizualizacja danych

W procesie tworzenia wizualizacji informacji podejmujemy szereg decyzji dotyczących zarówno danych, które chcemy zwizualizować, jak i metody, za pomocą której te dane staną się infografiką. Wszystko to jest niezwykle istotne i wpływa bezpośrednio na poprawne dekodowanie informacji przez odbiorcę oraz na ogólne wrażenie zbudowane u naszej publiczności. Skuteczna wizualizacja danych będzie reprezentować informacje w taki sposób, który pozwoli odbiorcy łatwo doświadczyć efektu „a-ha!” bądź efektu „wow” – momentu zrozumienia. […]

Myślenie wizualne i wizualizacja informacji

,,Nie wystarczy, że ludzie biznesu lepiej zrozumieją projektantów, oni sami muszą stać się projektantami”, Roger Martin Przy wprowadzaniu produktu na rynek, punktem wyjścia wielu firm jest research i badania marketingowe. Niestety w kolejnych etapach projektowania modeli biznesowych ten punkt widzenia klienta jest lekceważony. Obecnie kluczowa staje się zmiana perspektywy – chodzi o to, by spojrzeć na model biznesowy oczami klienta. Dzięki takiemu podejściu […]

Jak zachować prywatność w Internecie i chronić się przed OSINT?

Korzystając z Internetu, zostawiamy po sobie bardzo wiele śladów. I dzieje się to niezależnie od tego, czy robimy zakupy, odbieramy i wysyłamy e-maile, używamy sieci społecznościowych lub komunikatorów internetowych czy po prostu szukamy informacji przez wyszukiwarki. Wszystkie te działania oznaczają, że – jeśli nie jesteśmy ostrożni i nie stosujemy odpowiednich zabezpieczeń – nasza prywatność jest z każdym kolejnym kliknięciem coraz bardziej naruszana. W tym artykule wyjaśnimy, jak w prosty sposób i bez zaawansowanych kompetencji informatycznych […]

Szukasz szkolenia dla swojej firmy?