Trener OSINT poszukiwany - Rekrutacja otwarta

OSINT (ang. open-source intelligence), czyli inaczej biały wywiad. To wykorzystanie ogólnodostępnych źródeł do pozyskiwania danych i informacji. Może on być przeprowadzony w różnym celu, a także przy użyciu mniej lub bardziej zaawansowanych narzędzi. Zastosowanie OSINT w biznesie jest jak najbardziej możliwe, czasami nawet konieczne.

W jednym z wcześniejszych artykułów na naszym blogu wyjaśnialiśmy, co to jest SOCMINT i jakie informacje można znaleźć, stosując techniki SOCMINT. Teraz pora na zidentyfikowanie, w jakich obszarach SOCMINT w biznesie może (a nawet powinien) być wykorzystywany.  

Gdy mowa o informacji naukowej, to na myśl przychodzą przede wszystkim korzystający z niej badacze, naukowcy, bibliotekarze i kadra w instytucjach edukacyjnych. Ale to nie wszystko. Uczelnie wyższe oraz instytuty badawcze są przecież inkubatorami innowacji, które – po fazie badań – są wdrażane w przedsiębiorstwach. Informację naukową można więc wykorzystać również w biznesie, wspierając tym samym rozwój zarówno całych branż, jak i pojedynczych firm. 

Media społecznościowe są dziś niezwykle popularną formą komunikacji elektronicznej. Szacuje się, że z tego rodzaju platform wymiany informacji korzysta ponad 25% ludzi na całym świecie. Istnieją badania, które wskazują, że przeciętny użytkownik Facebooka publikuje nawet 10 postów dziennie. I nie dotyczy to wyłącznie ludzi młodych oraz pracujących w branżach innowacji, technologii czy komunikacji. Wśród osób wykorzystujących social media możemy znaleźć reprezentantów każdej grupy wiekowej oraz zawodowej. 

OSINT, czyli open source intelligence, zwany też białym wywiadem jest techniką uniwersalną i może być wykorzystywany w różnych dziedzinach. Jedną z branż, która może skorzystać na wykorzystaniu technik białego wywiadu jest marketing.  W tym artykule prezentujemy kilka pomysłów i kluczowych zastosowań OSINT w praktyce marketingu.  

Pierwszym etapem pracy z informacją naukową zawsze jest wyszukanie źródeł, sprawdzenie ich rzetelności oraz zebranie potrzebnych danych – tak naukowych, jak też pierwotnych czy statystycznych. Mimo, że jest to tylko etap wstępny w Twojej pracy naukowej oraz badawczo-rozwojowej, to jest on zazwyczaj niezwykle pracochłonny, a przez to bywa też mocno frustrujący. Zajmuje ponadto wiele czasu, który mógłbyś przeznaczyć na analizę oraz wykorzystanie informacji w swojej pracy. A gdyby tak wyeliminować wszystkie te problemy i docierać do informacji naukowej szybko i sprawnie?

Gdy mowa o informacji naukowej, na myśl przychodzą przede wszystkim korzystający z niej badacze, naukowcy, bibliotekarze i kadra w instytucjach edukacyjnych oraz ośrodkach naukowo-badawczych. Ale to nie wszystko. Uczelnie wyższe oraz instytuty badawcze są przecież inkubatorami innowacji, które – po fazie badań – są wdrażane w przedsiębiorstwach. Informację naukową można więc wykorzystać również w biznesie, wspierając tym samym rozwój zarówno całych branż, jak i pojedynczych firm.

Prowadzenie biznesu na arenie międzynarodowej jest bardziej skuteczne, gdy w procesie wyszukiwania zagranicznych klientów i kontrahentów zostaną zastosowane odpowiednie techniki pracy, źródła danych oraz narzędzia researchu.

Od 2006 roku działamy pod marką Infobrokerska.pl, zapewniając naszym klientom szeroko zakrojone wsparcie w zakresie wyszukiwania, weryfikowania i analizowania informacji. Z jednej strony, realizujemy dopasowane do indywidualnych potrzeb projekty z obszaru badania i analizy rynku. Z drugiej strony, dzielimy się naszą ekspercką wiedzą i uczymy, z jakich źródeł oraz w jaki sposób można skutecznie pozyskiwać rzetelne informacje. Są to dwa bardzo różne rodzaje wsparcia, które rozwijają się i mogą być wdrażane niezależnie […]

Szukasz szkolenia dla swojej firmy?