W jednym z wcześniejszych artykułów na naszym blogu wyjaśnialiśmy, co to jest SOCMINT i jakie informacje można znaleźć, stosując techniki SOCMINT. Teraz pora na zidentyfikowanie, w jakich obszarach SOCMINT w biznesie może (a nawet powinien) być wykorzystywany.  

Media społecznościowe są dziś niezwykle popularną formą komunikacji elektronicznej. Szacuje się, że z tego rodzaju platform wymiany informacji korzysta ponad 25% ludzi na całym świecie. Istnieją badania, które wskazują, że przeciętny użytkownik Facebooka publikuje nawet 10 postów dziennie. I nie dotyczy to wyłącznie ludzi młodych oraz pracujących w branżach innowacji, technologii czy komunikacji. Wśród osób wykorzystujących social media możemy znaleźć reprezentantów każdej grupy wiekowej oraz zawodowej. 

Pierwszym etapem pracy z informacją naukową zawsze jest wyszukanie źródeł, sprawdzenie ich rzetelności oraz zebranie potrzebnych danych – tak naukowych, jak też pierwotnych czy statystycznych. Mimo, że jest to tylko etap wstępny w Twojej pracy naukowej oraz badawczo-rozwojowej, to jest on zazwyczaj niezwykle pracochłonny, a przez to bywa też mocno frustrujący. Zajmuje ponadto wiele czasu, który mógłbyś przeznaczyć na analizę oraz wykorzystanie informacji w swojej pracy. A gdyby tak wyeliminować wszystkie te problemy i docierać do informacji naukowej szybko i sprawnie?

Gdy mowa o informacji naukowej, na myśl przychodzą przede wszystkim korzystający z niej badacze, naukowcy, bibliotekarze i kadra w instytucjach edukacyjnych oraz ośrodkach naukowo-badawczych. Ale to nie wszystko. Uczelnie wyższe oraz instytuty badawcze są przecież inkubatorami innowacji, które – po fazie badań – są wdrażane w przedsiębiorstwach. Informację naukową można więc wykorzystać również w biznesie, wspierając tym samym rozwój zarówno całych branż, jak i pojedynczych firm.

Prowadzenie biznesu na arenie międzynarodowej jest bardziej skuteczne, gdy w procesie wyszukiwania zagranicznych klientów i kontrahentów zostaną zastosowane odpowiednie techniki pracy, źródła danych oraz narzędzia researchu.

Od 2006 roku działamy pod marką Infobrokerska.pl, zapewniając naszym klientom szeroko zakrojone wsparcie w zakresie wyszukiwania, weryfikowania i analizowania informacji. Z jednej strony, realizujemy dopasowane do indywidualnych potrzeb projekty z obszaru badania i analizy rynku. Z drugiej strony, dzielimy się naszą ekspercką wiedzą i uczymy, z jakich źródeł oraz w jaki sposób można skutecznie pozyskiwać rzetelne informacje. Są to dwa bardzo różne rodzaje wsparcia, które rozwijają się i mogą być wdrażane niezależnie […]

Katalog szkoleń dla biznesu na 2022 rok

Zapraszamy do sięgnięcia po katalog szkoleń dla biznesu na 2022 rok. W katalogu prezentujemy bogatą ofertę szkoleń oferowanych przez Infobrokerska.pl z tematyki związanej z wyszukiwaniem, weryfikowaniem, analizowaniem i wykorzystaniem informacji w biznesie.

Katalog szkoleń dla pracowników nauki i administracji na 2022 rok

Zapraszamy do sięgnięcia po katalog szkoleń dla pracowników nauki i administracji na 2022 rok. W katalogu prezentujemy bogatą ofertę szkoleń oferowanych przez Infobrokerska.pl z tematyki związanej z wyszukiwaniem, weryfikowaniem, analizowaniem i wykorzystaniem informacji w biznesie. 

Aplikacja Maltego – czyli narzędzie typu open source (OSINT) służące do automatyzacji pozyskiwania informacji oraz do graficznej analizy i łączenia informacji – zdobywa obecnie coraz większą popularność. Ze względu na przydatność Maltego w biznesie i OSINT, od lat rozwiązanie to gości w programach szkoleń o wyszukiwaniu i weryfikacji informacji, które realizujemy w Infobrokerska.pl. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego tak właśnie jest.

Twitter jest platformą, która – mimo wysiłków jej twórców i prób weryfikacji informacji – nadal jest bardzo popularnym narzędziem do rozpowszechniania fałszywych informacji. Na pomoc może przyjść Hoaxy – rozwiązanie stworzone przez Indiana University, którego można użyć w walce z dezinformacją na Twitterze.

Szukasz szkolenia dla swojej firmy?