OSINT, czyli open source intelligence, zwany też białym wywiadem jest techniką uniwersalną i może być wykorzystywany w różnych dziedzinach. Jedną z branż, która może skorzystać na wykorzystaniu technik białego wywiadu jest marketing.  W tym artykule prezentujemy kilka pomysłów i kluczowych zastosowań OSINT w praktyce marketingu.  

MONITORING MEDIÓW 

Ważne jest, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Aby to zrobić, trzeba najpierw wiedzieć co ona robi. W tym celu zastosować można monitoring mediów – stron czy kanałów społecznościowych. Dzięki weryfikacji aktualnych ofert i sposobu reklamy konkurencji można opracować własną skuteczną strategię marketingową i być o jeden krok do przodu. Ponadto, warto prowadzić także monitoring trendów, aby móc za nimi nadążać. Wiedza w jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi prowadzić takie działania z pewnością przyda się każdemu marketerowi.  

ANALIZA SENTYMENTU 

Dzięki wykorzystaniu monitoringu mediów możesz również być na bieżąco z opiniami klientów i komentarzami na temat swojej firmy czy produktów. Takie wypowiedzi mogą pojawiać się w wielu różnych miejscach, w mediach społecznościowych, na forach czy portalach konsumenckich. Warto wiedzieć, w jaki sposób można efektywnie do nich docierać i je gromadzić za pomocą OSINT. Umożliwia to przeprowadzenie tak zwanej analizy sentymentu, czyli treści opinii pod kątem ich nacechowania emocjonalnego. Pozwala to na poznanie opinii konsumenckich i wykorzystanie ich podczas planowania kolejnej kampanii marketingowej. 

 AFILIACJA 

W jaki jeszcze sposób można wykorzystać OSINT w marketingu? Warto zastosować biały wywiad planując współpracę z partnerami afiliacyjnymi lub influencerami. Wykorzystując techniki OSINT można nie tylko znaleźć nowych partnerów do współpracy, ale także ich zweryfikować. W ten sposób można prześledzić między innymi zaangażowanie obserwujących danego konta lub wskaźniki jego zasięgu. Dodatkowo, pozwoli to na nawiązanie relacji z zaufaną osobą lub firmą, której wizerunek będzie zgodny z polityką marki.